Vom aborda legislația specifică și metodologia de evaluare psihologică a persoanelor care dețin, poartă și utilizează arme și muniții supuse autorizării, precum și procesualitatea activității de asistentă psihologică și implicațiile acesteia în structurile sistemului de securitate națională, raportate la legislația și normele generale, precum și la principalele subiecte de interes ale momentului.
Înscrie-te acum la cursul de Managementul modern al serviciilor de psihologie aplicată în domeniul securității naționale! Pentru înscriere, urmați pașii simpli de mai jos:
Începeți acum parcursul dvs. într-un domeniu esențial pentru securitatea națională!
Date curs:
05.10.2024 București
Octombrie + noiembrie = recuperarea creditelor din anii 2014 ÷ 2023 și o sesiune pentru 2024 (datele exacte vor fi stabilite în apropierea perioadei menționate, în funcție de solicitările exprimate)
Durata: 10 ore
Credite acordate: 10
TEME PRINCIPALE
(se vor prezenta la fiecare ediție, având de fiecare dată și elemente noi)
1.5.1. Repere teoretice pentru identificarea criteriilor relevante pentru deținerea și utilizarea armelor de foc
1.5.2. Repere pentru selectarea predictorilor comportamentelor problematice în contextul deținerii și utilizării armelor de foc
1.5.3. Repere pentru utilizarea celor mai potrivite metode de măsurare psihologică a predictorilor relevanți
1.5.4. Informații despre ansamblul de bune practici din domeniul evaluării psihologice specifice pentru acordarea avizului pentru deținerea și utilizarea armelor de foc
1.6.1. Structura unei sesiuni de evaluare
1.6.2. Documente utilizate
1.6.3. Metode cantitative și calitative pentru culegerea datelor
1.6.4. Construirea bateriei de evaluare psihologică
1.6.5. Standarde de admitere
1.6.6 Realizarea evaluării psihologice
1.6.7. Situațiile care constituie contraindicații pentru accesul la armament și muniții;
1.6.8. Emiterea avizului de tipul: APT PSIHOLOGIC sau INAPT PSIHOLOGIC
7.1. Norme privind contabilitatea în partidă simplă
7.2. Cheltuieli deductibile integral
7.3. Cheltuieli deductibile parțial
7.4. Cheltuieli nedeductibile
7.5. Interfață computerizată pentru conducerea autonomă a contabilității în partidă simplă
2.1.1. Documente care reglementează securitatea internațională:
2.1.2. Cadrul legal al Sistemului Securității Naționale:
2.1.3. Ordine specifice unor instituții din cadrul sistemului de securitate națională
2.3.1. Principiile organizării și desfășurării activităților
2.3.2. Principiile metodologice
2.3.3. Principiile asigurării serviciilor psihologice
2.4.1. Principalele componente ale activității de psihologie în structurile din cadrul sistemului de securitate națională
2.4.2. Evaluarea psihologică a resursei umane pentru selecția la intrarea în sistemul militar și evaluarea periodică
2.4.3. Asistenta psihologică
2.4.4. Diagnoza organizațională
2.4.5. Monitorizare psihologică
2.4.6. Analiza psihologică a activității profesionale
2.4.7. Riscuri psihosociale
2.4.8. Suportul psihologic al misiunilor operative cu grad ridicat de risc
2.4.9. Intervenția psihologică specializată
2.7.1. Erorile decizionale
2.7.2. Remedierea efectelor deciziilor greșite
2.7.3. Atitudini riscante în acțiunile specifice securității naționale și private
2.8.1. Tipul organizatoric al modelului de selecție prin centre specializate
2.8.2. Sistemul de selecție prin centre specializate – avantaje și dezavantaje
2.8.3. Criteriile de selecție
2.9.1. Rolul pregătirii psihologice
2.9.2. Limita de normalitate a funcționării proceselor psihice
2.9.3. Modalități de creștere a valorii pragului de intensitate și duratei solicitărilor (dincolo de care apar alterări funcționale)
2.9.4. Rezistentă fizică = premisă pentru asigurarea stabilității psihice
TEME SECUNDARE
(vor fi introduse în fiecare an câte două teme secundare, acestea fiind alese dintre temele de interes ale momentului).
3.1.1. Asigurarea prevenției primare
3.1.2. Asigurarea prevenției secundare
3.1.3. Asigurarea prevenției tertiare
3.2.1. Proximitatea (Proximity)
3.2.2. Tratamentul Imediat (Immediacy)
3.2.3. Expectanța (Expectancy)
Simplitatea (Simplicity)
3.4.1. Simptome fizice
3.4.2. Simptome emoționale
3.4.3. Simptome cognitive
3.4.4. Simptome comportamentale
3.5.1. Brevity (durata redusă)
3.5.2 Immediacy (tratament imediat)
3.5.3 Centrality (centralitatea)
3.5.4. Expectancy (expectanța)
3.5.5. Proximity (proximitatea)
3.5.6. Simplicity (simplitatea)
4.5.1. Calitatea dispoziției dictează calitatea muncii
4.5.2. Conducerea rezonantă
4.6.1. Costurile biologice ale disonantei
4.6.2. Varietăți de disonante
4.7.1. De ce ratează echipele
4.7.2. Stabilirea regulilor de bază: rolul liderului
4.7.3. Descoperirea realității organizației prin investigarea dinamică
4.7.4. Transformarea esențială: de la disonantă la viziunea ideală
Notă: La solicitarea participanților la programul de formare continuă, în cadrul temelor secundare pot fi abordate și subiecte prezentate în anii anteriori, astfel:
3.Intervenția psihologică în cazul accidentelor în structurile sistemului de siguranță națională
4.Variabile de personalitate în selecția agenților de pază/intervenție
3.Cunoașterea armamentului și a regimului armelor și munițiilor
4.Pregătirea psihologică pentru luptă
Primul ajutor psihologic.
3.Riscul și factorii care influențează asumarea riscului în executarea misiunilor din domeniul securității naționale și private
4.Negocierea în acțiunile specifice serviciilor psihologice din domeniul securității naționale și private.
3.Stresul posttraumatic
4.Tehnici de negociere în acțiunile specifice serviciilor psihologice din domeniul securității naționale și private.
-Negociatorul bun;
-Elementele cheie în negociere;
-Tipuri de parteneri în negociere;
-Stiluri de negociere;
3.Psihologia teroristului
4.Războiul informațional
3.Aspecte psihologice ale mărturiei și martorilor
4.Psihologia dezinformării și manipulării
3.Reintegrarea socială a persoanelor private de libertate
4.Psihologia liderului
3.Responsabilitatea individuală și socială – elemente esențiale ale securității naționale
4.Inteligenta emoțională în leadership
3.Psihologia victimei
4.Stres, Burnout, Rolul factorilor psihologici în sanogeneză
3.Criza – între pericole și oportunități
4.Leadership de criză